098 690 42 28 (пн-пт: з 9 до 18 г.)

 

- По благословению Преосвященнейшего Боголепа,
епископа Александрийского и Светловодского -

Фейсбук
ВКонтакте
Твиттер
Youtube

Желающие оказать помощь в развитии Александрийской епархии, могут перечислить средства по следующим банковским реквизитам:

Р/С 26004924426263 в ПАТ АБ ( УКРГАЗБАНК ), МФО 320478, код ЕДРПУ 23230375, СВ. о не прибыльности, 1711264600026 от 24.02.2017

"Вербна неділя".

12 та 13 квітня 2014 року Преосвященнійший єпископ Олександрійський і Світловодський Боголєп звершив святкове вечірнє богослужіння та, відповідно, літургію  на честь свята Входу Господнього до Єрусалиму у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м.Олександрії. Під час літургії було звершено ієрейську хіротонію.

Свято мало особливу урочисту атмосферу, адже будуються і оздоблюються храми, розвиваються монастирі; радіють очищені постом і молитовним подвигом душа і серце. Все завмирає у передчутті наближення славного Воскресіння Христового, Великодня!  І саме день Входу Господнього до Єрусалиму та наступна Страсна седмиця уготовляють нас до правильного розуміння та сприйняття Пасхи.  Христос, входячи у Віфагію, посилає двох учнів у поселення, щоб ті взяли ослицю і молодого віслюка (причому ослицю згадує лише євангеліст Матвій). Ослиця – є вираженням слова про обраний народ, а віслюк («на ньому ж ніхто ніколи з людей не сидів») – народ новий і неприборканий, тобто язичників і людей, що зв’язані гріхами і пристрастями (Він прив’язує до виноградної лози віслюка свого і до лози кращого сина ослиці своєї (Бут.49, 11)).  Два апостоли, як говорить св..Феофілакт,  – Петро і Павло, були послані до обрізаних і до язичників відповідно, щоб розірвати ці узи. Це означає і кожну людину окремо, зв’язану гріховними звичками плоті, адже Слово, Вчення Слова відв’язує всякий дух і всяку плоть, позбавляючи від цього полону. І до нині нас двоє звільняють від рабства гріху – Апостол і Євангеліє. 

Одяг, який було покладено на віслюка означає доброчинність, бо душа, що  не прикрашена доброчинністю не стане місцем перебування Бога.

Народ, що передував – пророки, що жили до приходу Спасителя, а народ, що супроводжував – явлені потому мученики, сповідники, преподобні вчителі, які підстилали одежу свою Христу, тобто плоть підкорювали духу, адже покровом душі є тіло.

Радісна зустріч Господа нашого Ісуса Христа не повинна для нас мати значення лише історичної події, але значення події, відчутної для нас, для нашої душі і сьогодні. Спаситель миру є цар не тільки ізраїльського народу, але і всіх людей в цілому, і приходив Він не тільки до єврейського народу, кроткий і праведний, але постійно йде до кожного з нас, постійно стукає у двері нашого серця, і ми повинні завжди з великою радістю зустрічати нашого Господа.

Тож, зустрічаймо Христа, але не як земного царя, а Небесного, разом з тим торжествуймо перемогу над істинним ворогом: невидимим і лукавим. Будемо молитися, щоб Господь через милосердя Своє огорнув нас «одягом слова – бронею правди», Сів на престолі нашого серця, звільнив від уз беззаконня покаянням, і увів нас до Єрусалиму нерукотворного, сповненого сяйва любові і слави Творця.

 

протоієрей Віталій Коваленко

Фото: Кирил Божко 

Администрация сайта не несет ответственности за содержание информации, которая содержится в архивных материалах сайта, и может не разделять мнение их авторов. Ответственность за информацию несет сторона, которая ее предоставила
Интернет-издание "Епархия" (C) 2013-2019. Сайт разработан: В.Коваленко, А.Чумаченко, А.Беляев.
При использовании материалов сайта обязательным условием является ссылка на alexandria-eparhia.org.ua